.jpg?width=290&height=163&cropratio=290:163&image=http://www.esquire.rs/chest/timg/1575987660_a3 (2).jpg)
Prema jednoj studiji, brend grada Milana vredi više od 400 milijardi evra, i to sa razlogom. Milano je drugi po veličini grad u Italiji, a ujedno i glavni grad regiona Lombardija na severu Italije. Milano se smatra privrednim centrom cele Italije, a takođe je i svetski priznat modni, privredni i medijski centar.
Pored toga što je centar mode i dobrog šopinga, Milano pruža i mnoštvo istrorijskog sadržaja, divne arhitekture i dobre zabave.
Stoga, ako želite sebe da počastite fantastičnim provodom za najluđu noć, a usput i upoznate mnoge znamenitosti ovog grada isplanirajte doček Nove godine u Milanu sa Balkan Fun turističkom agencijom, koja nam ovog puta ističe sve savete o tome šta raditi u Milanu, i kako na najbolji naćin otkriti ovaj centar mode.
Milano je idealno mesto za turiste, a svaki posetilac koji je ikada posetio ovaj grad zaljubio se u spoj modernog i rustičnog i svega ostalog što ovaj grad od 1.300.000 stanovnika može da ponudi. Najpoznatiji svetski događaj sa sedištem u ovom gradu jeste Nedelja mode u Milanu - Milano Fashion Week, koji tradicionalno svake godine, dva puta godišnje, okuplja kako istaknute italijanske dizajnere, tako i ostale najpoznatije modne face iz celog sveta.
Milano kao industrijska prestonica Italije
Milano važi za jedan od privredno najznačajnijih gradova, ne samo Italije, već i Evrope. Od oko 200 najvećih kompanija u Italiji, skoro polovina ima sedište baš u Milanu. Tu se nalazi veliki broj izdavačkih kuća, reklamnih kampanja, instituta za istraživanje tržišta i sva glavna trgovačka udruženja zemlje. Početkom 20. veka ovde je osnovana fabrika automobila Alfa Romeo. Ipak, delatnost koja čini najznačajniji udeo u celokupnom industrijskom kapitalu Milana jeste modna industrija, s obzirom na to da je ovaj grad svojevrsni centar mode i dizajna.
Modni centar cveta
Kosmopolitski grad, koji obuhvata i kombinuje luksuz, vrhunsku umetnost, savršenu gastronomiju i impozantnu kulturu, Milano je savršeno mesto za sve hedoniste i entuzijaste u modnoj industriji. Milano je mesto gde su nastale neke od najpoznatijih i najpopularnijih modnih kuća, ne samo u Italiji, već i u čitavom svetu:
Najpoznatiji i najpraćeniji svetski događaj jeste Nedelja mode u Milanu, koja se tradicionalno održava dva puta godišnje - februar/mart i septembar/oktobar. Milanska nedelja mode spada u takozvanu Veliku četvorku modne industrije, zajedno sa nedeljama mode u Parizu, Londonu i Njujorku.
Ovaj događaj okuplja najznačajnije svetske dizajnere na jednom mestu koji prezentuju svoje kolekcije, a to je i odlična prilika za sve profesionalne modne novinare i fotografe, ali i ostale ljubitelje mode da dožive neponovljivo iskustvo Fashion Week-a.
Kultura i kulturne znamenitosti Milana
Milano je grad koji ima dugu i burnu prošlost, koja datira još iz antičkog perioda kada su Rimljani pokorili severni deo Italije i njene tadašnje starosedeoce Gale. Milano je jedan kraći period bio i prestonica velikog i snažnog Rimskog carstva. Danas, Milano je jedan savremeni, moderan grad, ali i dalje poseduje veliki broj starih građevina koji mu daju dozu rustičnosti i kao takav predstavlja savršenu kombinaciju modernog i tradicionalnog. Iako je Milano možda i jedini grad na svetu koji je zabranio prodaju hrane i pića na ulicama, kao i upotrebu selfi štapova, sigurni smo da to neće uticati na vašu odluku da posetite sve znamenitosti koje vam preporučujemo:
Milanska katedrala - jedna od najznačajnijih kulturnih znamenitosti
Duomo di Milano, kako se na italijanskom naziva ova gotska građevina predstavlja jedan od najvažnijih simbola grada i majstorsko je delo italijanskih umetnika. Počela je da se gradi krajem 14. veka, a dorada je trajala sve do sredine prošlog veka. Sedište je milanske nadbiskupije, a širom sveta poznata je po svom značaju u promociji hrišćanske vere.
Nalazi se na trgu koji je i dobio ime po katedrali - Piazza del Duomo. Zgrada je izgrađena od cigala, a opasana je fasadom koja je pokrivena belim mermerom, dok je osnova građevine u obliku latinskog krsta. Prema nekim procenama, ovu katedralu svake godine poseti oko 5 miliona ljudi i to radnim danima oko 10.000, a vikendom i do 25.000 ljudi u proseku.
Milanska skala - italijanski i svetski centar klasične umetnosti
Milanska skala je čuvena i najpoznatija operska kuća u Milanu. U pitanju je neoklasična zgrada pozorišta izgrađena po projektu Đuzepea Permarinija, u osmoj deceniji 18. veka. Na tom mestu nekada se nalazila crkva Santa Maria delle Scala, a po njoj je i dobilo ime novo pozorište - Teatro alla Scala. Operska sezona u Milanskoj skali počinje 7. decembra, a u dugoj i bogatoj istoriji ove eminentne ustanove kulture uživo su izvodili svoja čuvena dela Pučini, Verdi, Rosini i mnogih drugi istaknuti umetnici.
Santa Marija dela Gracije - mesto od izuzetnog kulturnog, istorijskog i religijskog značajaCrkva Santa Marija dela Gracije (Santa Maria delle Grazie) je bazilika i ujedno glavna crkva manastira dominikanskog reda u Milanu. Crkva je izgrađena sredinom 15 veka, a u početku je to bila mala kapela za molitvu u kojoj se čuvala ikona Bogorodice. Ovaj verski objekat uvršten je na UNESKO-vu listu Svetske baštine, zajedno sa čuvenom freskom Leonarda da Vinčija - Tajna večera. Leonardo je ovo umetničko delo naslikao krajem 15. veka, a slika je visoka 4,6 metara, a dugačka 8,8 metara.
Ostale kulturne znamenitosti koje ne bi trebalo da zaobiđete ako posetite Milano:
Isplanirajte sebi put u ovaj velelepni grad, koji nudi široku paletu kulturnih i istorijskih znamenitosti.
S obzirom na to da je dug spisak svega onoga što vredi videti i posetiti, najbolje je vratiti se u ovaj grad i u potpunosti doživeti sve ono što Milano nudi.
Najčitaniji tekstovi iz kategorije MUŠKI SVET
Još iz kategorije MUŠKI SVET
Potvrđeno na iskustvu mnohih muškaraca
Ronaldo čak nije bio ni na ceremoniji dodele
Na ovom testu "sirovine" padaju
SDtatistike koje će vas iznenaditi
Raffaelo Caldarelli predstavlja novu kolekciju brenda Antony Morato i analizira način na koji savremeni muškarci grade sopstveni stil
Priznanje je pola rešenja
Podaci zasnovani na istraživanjima
Proverite da li ste među njima
Postoje jaki razlozi za to
Probelm sa kojim se suočavaju oba pola
Ne lupajte glavu, evo odgovora
Ma koliko lep i zgodan bio
Pogrešna uverenja kao glavni neprijatelj
Ovi modeli ograničenog izdanja ilustruju kontinuirano divljenje koje slavni brend gaji prema čuvenom vozaču i uticaju koji je on ostavio…
Kapa dole!