
Na štandu Generali Osiguranja, u Auli Novosadskog sajma, poljoprivredni proizvođači i ostali posetioci moće će da se upoznaju sa proizvodima osiguranja poljoprivrede, životinja, mehanizacije i domaćinstva, i sa ostalim proizvodima kojima mogu finansijski zaštiti sebe, svoju porodicu i proizvodnju.
Predsednik Izvršnog odbora Generali Osiguranja Dragan Filipović (drugi sa leve strane) sa delegacijom
Sajam je izuzetno značajan za povezivanje i razmenu iskustava državnih institucija, proizvođača, prehrambene industrije, osiguravajućih kompanija i banaka. Za Generali Osiguranje Srbija je i prilika da predstavi, na domaćem tržištu osiguranja, savremene tehnologije koje koristi u oblasi osiguranja poljoprivrede – aplikaciju za procenu šteta na usevima i plodovima, dron i mnoge druge. Osnovne karakteristike aplikacije su: preciznija i efikasnija procena i obrada šteta na usevima i plodovima, definisanje lokacije oštećenih parcela, provera vrste useva i površina parcela, praćenje statusa obrade šteta i editovanje štete na elektronskoj mapi Srbije. Kao glavni benefiti korišćenja drona istaknuti su značajno povećanje transparentnosti, brzine i preciznosti utvrđivanja stanja useva i plodova pre osiguranja i nakon nastanka eventualnog oštećenja, kao i bitno smanjenje troškova sprovođenja osiguranja.
U Srbiji je osigurano oko 15% biljne proizvodnje i svega 5% stočnog fonda, što je daleko ispod proseka ekonomski razvijenih zemalja. Jedan od razloga za to je tradicionalno nepoverenje poljoprivrednika prema finansijskim institucijama. Generali Osiguranje Srbija želi da im pomogne da te predrasude prevaziđu.
Naš portfolio poljoprivrede (usevi+životinje) čini trenutno nešto preko 10.000 polisa godišnje, od čega su preko 85% polise useva. Generali u osiguranju poljoprivrede grubo ima oko 35% tržišta. Inače procena je da je osiguranjem u Srbiji obuhvaćeno svega oko 12-15% površina koje se obrađuju, odnosno da je osigurano svega oko 5-10% stočnog fonda.
Što se tiče nekih upečatljivih štetnih događaja, u principu smatramo da je bitno navesti činjenicu da zbog efekata globalnog zagrevanja u poslednjim godinama klimatski ekstremi bivaju sve izraženiji i utisak je da se češće javljeju nepogode sa katastrofalnim posledicama, a ovom prilikom ističemo 3:
Sve u svemu, ambijent u kome se obavlja poljoprivredna proizvodnja postaje sve više nepredvidiv, te se osiguranje nameće kao adekvatno rešenje, što je prepoznala i Država koja pruža podršku poljoprivrednicima da se osiguraju u vidu značajnih subvencija.
Na povećanje broja osiguranih poljoprivrednika, naročito u Moravičkom, Zlatiborskom i Kolubarskom okrugu, trebalo bi da utiče uredba kojom su subvencije za osiguranu poljoprivrednu proizvodnju povećane sa 40% na 70%. O tome će se opširnije govoriti na konferenciji za novinare koja će biti održana 16.maja u Master centru Novosadskog sajma.
Poljoprivreda predstavlja dominantnu delatnost u Srbiji. Procena je da se poljoprivrednom proizvodnjom u Srbiji bavi oko 1,3 miliona ljudi, a udeo poljoprivrede u BDPu je 6,5% u 2016. godini. Poljoprivredna proizvodnja se obavlja na oko 3,5 miliona hektara. Struktura biljne proizvodnje je raznolika, najzastupljenija je ratarska proizvodnja, ali je zastupljeno i voćarstvo, zatim povrtarstvo i vinogradarstvo. Osiguranjem je obuvaćeno svega oko 12% površina pod gajenim usevima, što je daleko ispod proseka u zemljama razvijenog Sveta i EU. Poslednjih nekoliko godina Država subvencioniše premiju osiguranja poljoprivrede sa iznosima koji variraju od godine do godine i trenutno iznose 40%, osim za područje 3 Upravna okruga: Moravički, Kolubarski i Zlatiborski, gde je iznos subvencija 70% (prvi put su izdvojena ova 3 okruga I prvi put subvencije za neku teritoriju iznose 70%). Ove mere su dovele do određenog rasta tržišta osiguranja poljoprivrede, posebno kod fizičkih lica, dok se od povećanje subvencije za 3 navedena okruga očekuje značajnija penetracija osiguranja u istima.
Geografski faktori
U poljoprivrednom smislu Država Srbija se može podeliti u nekoliko celina, shodno dominantnom tipu poljoprivredne proizvodnje i to:
- Vojvodina (dominira ratartvo)
- Zapadna Srbija (dominira proizvodnja maline i kupine)
- Centralna i Južna Srbija (dominira voćarstvo, pre svega šljiva i višnja u nekim regionima i povrtarstvo)
Demografski faktori
Procena je da U Srbiji postoji oko 600.000 poljoprivrednih gazdinstava, od čega je oko 300.000 registrovanih, gde je prosečna veličina poseda oko 4 ha. Poslednjih godina postoji tendencija ukrupnjavanja gazdinstava, pre svega iz razloga profesionalizacije i povećanja intenziteta proizvodnje.
Bihevioralni fakotri
Činjenica da svega oko 12% poljoprivrednik osigurava svoje useve govori o tome da je u Srbiji nedovoljno razvijena svest o potrebi osiguranja poljoprivredem, odnosno stiče se utisak da poljoprivredni proizvođači nemaju prave informacije o koristima koje mogu da imaju od osiguranja u godinama kada je njihova prozivodnja suočena sa meteorološkim izazovima. Takođe, u Srbiji je naglašeno tradicionalno nepoverenje poljoprivrednika prema finansijskim institucijama i cilj treba da nam bude da te predrasude otklanjamo, edukujemo proizvođače i gradimo dugoročan odnos međusobnog poverenja.
Potrebe tržišta
Zbog gore navedenih faktora, smatram da tržište za ovaj vid osiguranja zahteva aktivnu prodaju koja je potpomognuta edukacijom i promocijom. Upoznavanje proizvođača sa benefitima polise osiguranja, subvencijama Države, naročito u područjima gde povrat iznosi 70%, kao i klimatskim promenama koje doprinose povećanju frekvencije klimatskih ekstrema koji dodatno ugrožavaju njihovu proizvodnju. Ovde posebno treba imat u vidu činjenicu da preko 85% useva u Srbiji NEMA NIKAKVO OSIGURANJE, i oni predstavljaju prioritetnu ciljnu grupu.
Rast tržišta
Poslednjih nekoliko godina tržište raste prosečnom stopom rasta koja je oko 5%, što je zanemarljivo u odnosu na potencijal.
Konkurencija
Osiguranjem poljoprivrede se u Srbiji bavi svega nekoliko kuća: Dunav (market share oko 33%), Generali (oko 33%), DDOR (oko 10%), Triglav, Wiener i Globos. Regionalno najveća konkurencija u Vojvodini i Centralnoj i Južnoj Srbiji nam je Dunav, a u Zapadnoj Srbiji Wiener.
Ponuda proizvoda
Dominanatn proizvod i kod nas i ukupno na tržištu je osiguranje osnovnih rizika (grad požar i udar groma) koji čini ok 80% ukupne premije. Osim toga, nudimo osiguranje od dopunskog rizika oluje, prolećnog snega, zimskog mraza, sadnog materijala, zatim osiguranje plodova voća od gubitka količine i kvaliteta. Jedini u Srbiji i u region nudimo osiguranje od rizika suše (za kukuruz soju i šećernu repu).
Marketinški ciljevi
Želimo da se obratimo pre svega ruralnoj populaciji, poljoprivrednim proizvođačima – po regionima u terminima adekvatnim za donošenje odluke o osiguranju. Tom prilikom želimo da im skrenemo pažnju na rizike kojima je njihova proizvodnja izložena i da im ponudimo osiguranje kao efikasan isntrument upravljanja navedenim rizicima. Želimo da im kažemo da premiju mogu da plate tek nakon žetve/berbe te da im Država subvencioniše 40% plaćene premije u Vojvodini (ukoliko imaju registrovano gazdinstvo), dok u Moravičkom, Kolubarskom i Zlatiborskom upravnom okrugu država subvencioniše 70% premije. Sve to mogu da ostvare u Generaliju, koji kao kuća može da im ulije punu sigurnost da će dobiti ono što su kupili.
Ciljana tržišta
Zapadna Srbija (ovde spadaju ta tri okruga Zlatiborski, Moravički I Kolubarski) – prevashodno osiguranje maline i kupine. Sezona ugovaranja osiguranja kreće nešto ranije nego u ostalim krajevima zamlje (01.03.-01.06)
Vojvodina – prevashodno ratarai (ali ima i voćara i povrtara) – sezona 01.04.-15.06.
Centralna i Južna Srbija – voćari (šljiva višnja, breskva, jabuka), i povrtari (paprika, krastavci...) – sezona 01.04.-15.06.
Najčitaniji tekstovi iz kategorije Promo
Još iz kategorije Promo
Na domaćem tržištu krajem oktobra pojavio se najnoviji predstavnik Huawei P smart serije.
Ostalo je još samo pet dana za prijavu za nagradnu igru „Šopinguj kao milioner“
Huawei je korisnicima u Srbiji predstavio dugo iščekivani Huawei MatePad Pro – najnoviji tablet izuzetnog dizajna i kvaliteta.
Na konkursu će biti izabrano 21 umetničko delo i savremeni mobilijar koji će biti postavljeni na otvorenim i zatvorenim prostorima Belgrade Waterfronta
Ima nečeg posebnog u energiji velikih gradova. Na svakom koraku možemo otkriti nova uzbudljiva mesta koja će nas inspirisati i izvući iz rutine
Engleska ragbi reprezentacija i brend Umbro najavili su novo četvorogodišnje partnerstvo
#OstaniKodKuće i istraži više uz Huawei
Beogradski hotel Saint Ten se bliži kraju najuspešnije godine poslovanja, krunisane još jednim priznanjem, koje ide u ruke Generalnom direktoru, Vladimiru Marinkoviću
Omiljeni američki modni brend GUESS lansirao je novu reklamnu kampanju koja prikazuje najtraženiji izgled za predstojeće praznike
Hotel Mona Plaza otvara vrata prvim gostima
Nokia 7.2 i Nokia 6.2 unapređuju iskustva fanova u Srbiji u domenu srednjeg segmenta
Trkači su kroz simulaciju snega, kiše, vetra i leda mogli sami da se uvere u kvalitet ove opreme nove generacije.
Vrsni ljubitelji sporta i trčanja ovog decembra imaće specijalnu priliku da postanu jedni od srećnih trkača koji će se među prvima oprobati u NIKE RUN SHIELD trci
Od 10. decembra, četvoronožni ljubimci Beograđana će moći da uživaju u novoj poslastici
Radisson Collection Hotel, Old Mill Belgrade, je peti put zaredom otvorio vrata Božićnog trga u Bulevaru Vojvode Mišića 15.
Ljubitelji patika opkolili centar Beograda